Jóféle Focke Wulf, a kedvencem

Hát ez valamiféle alapozó lenne? Tippem szerint túl sokat fújtál rá egyszerre, nem volt ideje megkötni, megszáradni, és a még több és még több fújással csak tocsog a festék, megfolyik.
Vékony rétegekben célszerű felvinni az alapozót (de a festéket is). Ehhez kell a megfelelő hígítás és a pisztollyal kisebb szórásképpel festeni.
Az első vékony réteget mondjuk elkezdem a bal szárny csúcsánál. Ez még alig takar. Megyek arrébb a centroplán felé, jöhet a törzs, a másik szárny. Mire az első vékony réteggel így végigértem, a kiindulási ponton (pl. bal szárny csúcsa), már száraznak kell lennie a festéknek.
Ekkor jöhet a második réteg, amit szintén vékonyan fújok, szintén a kiindulási ponttól kezdem el és haladok végig. A festék hígításától függően 2-3-4-5 réteg is kellhet a teljes fedéshez.
Ha valahol mégis elrontanád, mert megfolyik, túl sok lett, vagy bármely okból egyenetlen, érdesebb lett a felület, akkor azt a réteget még befejezed, de ott megállsz. Megvárod, míg tökéletesen meg nem szárad (24 óra javasolt) és finom csiszolóvászonnal, micromesh-hel megpolírozod, puha ecsettel lesöprögeted a festékszemcséket és lehet folytatni a festést.
Türelem és gyakorlás kell, ki kell ismerned az adott festéket, a hígítási arányt, az airbrusht, milyen nyomáson érdemes fújni. és akkor még nem is beszéltem a térbeli felület lekövetéséről. Repülő esetén jellegzetes probléma a szárnytő, illetve a vezérsíkok közti "sarkok".